متعلقات قالب بندی

قالب بندی چیست؟

ساختمان های بزرگ برای اینکه محکم باشند و در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله از خود مقاومت نشان دهند، اول از همه پی ساختمان باید کنده شود بعد از پی کنی به سراغ قالب بندی برای بتون ریزی کف می رویم چرا که از مهم ترین و واجب ترین کار های مهندسی که ساختمان را از همه جهات ایمن می کند بتن ریزی است. مصالحی که در قالب بندی مورد استفاده قرار می گیرد نوع قالب بندی را مشخص می کند. به همین دلیل قالب بندی ساختمان به چند دسته تقسیم می شود:
۱)قالب بندی آجر
۲)قالب بندی چوبی
۳)قالب بندی فلزی
۴)قالب بندی پلی وود
قالب بندی یکی از مهم ترین و بصرفه ترین کار ها در زمینه اقتصادی و زمان بندی در زمینه اجرای بتن به شمار می رود. از این رو رعایت نکات اجرایی، کیفیت اجرای خوب، به کار گیری بهترین نوع قالب و هماهنگ با نوع پروژه، تاثیر فراوانی در اجرای کل پروژه دارد. قالب بندی برای ساختمان های بزرگ و ساختمان های کوچک فرق می کند برای قالب بندی فونداسیون ساختمان های کوچک از آجر استفاده می شود. برای احداث یک سازه ی بتنی حتما باید بتن تازه در قالب ها ریخته شود تا بعد از پر کردن و سفت شدن قالب ها به شکل لازم در بیاید. بعد از این که قالب ها در مکان مناسب خود قرار گرفتند و محکم شدند حتما باید دوباره بررسی شوند تا از داشتن درز های احتمالی و بیرون زدن بتن جلوگیری بشود. در نهایت برای ساختن ساختمانی محکم حتما از قالب بندی و ریختن بتن استفاده می شود.

انواع قالب بندی

بعد از آن که متوجه شدیم قالب بندی چیست و چرا باید قالب بندی را انجام دهیم به این سوال می رسیم که، انواع قالب بندی چیست و چگونه انجام می شود…
قالب بندی آجری قالب بندی آجری در ساختمان های کوچک و فونداسیون انجام می شود این قالب بندی به دلیل ساده بودن  و همچنین قیمت پایین و در دسترس بودن مصالح بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در قالب بندی آجری از ملات سیمان در آجر  استفاده می شود که بسیار مهم است که میزان ملات ۱۵۰تا۲۰۰کیلو گرم بر متر مکعب باشد. قالب بندی چوبی در این نوع قالب بندی از چوب استفاده می شود وزن کمی دارد و ارزان قیمت است پس براحتی می شود آن را جایگزین کرد. از جمله اجزای قالب بندی چوبی می توان به تخته قالب بندی، پشت بند فرعی، پشت بند اصلی، شمع مایل و غیره اشاره کرد. اگر چه استفاده از قالب های چوبی بسیار ساده است اما در ساخت پروژه های بزرگ بسیار وقت گیر است.
قالب بندی فلزی  همان طور که می بینید قالب بندی فلزی روز به روز بیشتر در پروژه های ساختمانی استفاده می شوند. قالب های فلزی با این که از ابعاد کوچکی ساخته شده اند اما مقاوت بسیار بالایی دارند. به دلیل مهندسی شدن این قالب ها بسیار دقیق تر انجام می شوند در نتیجه دقت کار بسیار بالا تر می رود.
قالب بندی پلی وود استفاده از این نوع قالب بندی بسیار کم دیده می شود.پلاستیک به دلیل وزن کم و انعطاف پذیری بالا بسیار پر مزیت است اما قیمت بالای این قالب بندی باعث چشم پوشی مهندسان از آن شده است.

متعلقات قالب بندی

متوجه قالب بندی و انواع آن شدیم و همه را تک به تک به شما عزیزان توضیح دادیم حال برای انجام انواع قالب بندی به ابزاری نیاز داریم تا این کهر را به خوبی انجام دهیم به این ابزار قالب بندی متعلقات قالب بندی می گویند. متعلقات قالب بندی زیر مجموعه های بسیاری دارد که از  جمله آن ها می توانیم به گیره قالب، بولت، مهره خروسکی، واشر دو لول، واشر  کاست و سر جک تنظیم اشاره کرد. هر کدام از این متعلقات قالب بندی یک وظیفه ای را بر عهده دارند که در صورتی که هر کدام از این قطعات موجود نباشد ممکن است کار ما لنگ بماند و روند کار برای ما مشکل شود.
گیره قالب: یکی از متعلقات قالب بندی گیره قالب بندی است. ضخامت گیره چیزی بین ۴ و ۵ میل می باشد این دو تفاوت قیمت چندانی ندارند. اما کیفیت و طول عمر گیره ۵ میل بیشتر است. گیره ها به دو دسته تقسیم می شوند که بنا بر کارایی متفاوت هستند.
بلت:  بلت ها معمولا از میل گرد ۱۶ ساخته ساخته می شوند و بنا بر سفارش مشتری برش  خورده می شوند. معمولا برای دیوار های معمولی تا دیوار های ۳۰ سانتی متر بولت ۱ متری استفاده می شود. بولت ها جزوه اتصالات قالب بندی می باشند.            و به ترتیب هر یک از متعلقات قالب بندی به نحوی یک کار را انجام داده و وظیفه ای بر عهده دارند.

فروشگاه جک و قالب رئیسی

همان طور که گفتیم از مهم ترین کار هایی که باید برای ساختن ساختمان های کوچک و بزرگ انجام دهیم قالب بندی است حال این قالب بندی زیر مجموعه هایی دارد که هرکدام وظیفه ای را بر عهده دارند. حال شما برای به انجام رساندن پروژه ی خود نیاز مند متعلقات قالب بندی خوب و با کیفیت هستید ما به شما متعلقات قالب بندی رئیسی را پیش نهاد می کنیم. کیفیت بالا و قیمت مقرون بصرفه متعلقات رئیسی باعث شده تا تمامی مشتریان ما با رضایت کامل ما و کار ما را به دوستان و آشنایان شان معرفی کنند. فروشگاه متعلقات قالب بندی رئیسی دارای تجهیزات ساختمانی با کیفیت بسیار بالا  و قیمتی بسیار مناسب است. فروشگاه متعلقات قالب بندی رئیسی همواره با کادری مجرب و مشاوره رایگان بهترین ها را برای شما عزیزان انتخاب کرده و کنار می گذارد فقط کافی است با ما در تماس باشید. این فروشگاه سابقه ی درخشانی در فروش انواع متعلقات قالب بندی و داربست، لوازم مورد نیاز برای انواع داربست، انواع جک سقفی، انواع قالب فلزی بتن و غیره دارد. جک و قالب رئیسی در زمینه ی خرید و فروش قالب فلزی نو و دست دوم با قیمتی استثنایی همچنین خرید و فروش لوازم داربست جک سقفی نو و دست دوم، اسکافلت مثلثی،  براکت و بالابر جزوه بهترین ها هست.
اگر برای خرید و فروش  دستگاه های خم و قیچی، ویبراتور و کلیه اتصالات قالب بندی نیاز به مشاوره و مشارکت داشتید کافی است با کادر مجرب شرکت آقای رئیسی در تماس باشید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


6 × = سی