قالب بندی تیر و دال

قالب بندی تیر و دال

ما به کمک سیستم قالب بندی تیر و دال می توانیم بین دو دیوار یا ستون را قالب بتن دال ایجاد کنیم. در به کار گیری این روش از یک قطعه پایینی و دو پنل قالب نیز به شکل دیواره استفاده می شود . به جهت حفظ مقاومت و استحکام از فشار بتن از پشت بندهای مختلفی استفاده می کنند. قالب بندی دال با توجه به نوع دال مختلف می باشد. اجزای قالب بندی های دال مختلف می باشد و با ترکیب قطعات سیستم قالب بندی، می توان قالب بندی انواع سقف ها همانند سقف های یکپارچه، از جمله دال های یک طرفه، دال های دو طرفه وهمچنین سقف های تیرچه بلوک را انجام داد. اجزای این قالببندی متفاوت می باشد که از جمله آنها می توان به صفحه رویه که معمولا از الوارهایی چوبی با ضخامت های مختلف ۲۰ تا ۱۵ میلی متر و یا ورق چندلایی یا پانل های فلزی تشکیل شده است، پشت بند که صفحه رویه به آن متکی می باشد و باعث حفظ استقامت و سختی صفحه رویه می شود، تیرک که پشت بند ها و صفحه رویه به آن متکی می باشند و بار وارد شده را به شمع ها ویا پایه های موقت انتقال می دهند و در نهایت شمع ها که بار کل مجموعه را به زمین انتقال می دهند اشاره نمود. مجموعه جک و قالب رئیسی یکی از بزرگ ترین تولید کننده ها و همچنین عرضه کننه های جک و قالب می باشد که شما می توانبد این محصولات را با کیفیت بالا از این مجموعه خریداری نمایید.

انواع قالب بندی تیر و دال

مانند دیگر قالب های دیوار، قالب هاب دال نیز در اثر مرور زمان و نیاز های سازندگان پیشرفت و تکامل داشته است و شکلی مدرن و جدید به خود گرفته است که شکل امروزی دارای سرعت نصب بسیار زیاد پیدا کرده است. این قالب ها دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آنها می توان به قالب های سنتی، قالب های یکپارچه، قالب های میزی، قالب های تونلی و قالب های پانلی اشاره نمود. قالب های سنتی در حال حاضر نیز مورد استفاده قرار می گیرند. که برای ساخت آنها از الوار های چوبی کمک گرفته می شود. قالب چوبی در واقع شکل منفی سیستم دال می باشد که برروی شمع ها متکی می باشد و با صرف وقت قابل توجه توسط استاد کاران نجار ساخته می شود. قالب های پانلی سقف، روش جدیدی است که برای افزایش سرعت قالب بندی دال ابداع شده است.
قالب بندی تیرها معمولا از یک قطعه در کف و دو قطعه جانبی ایجاد می شود. معمولا قالب کف با عرض دقیق تر تولید می شود و مستقیما بر روی سر شمع ها قرار داده می شود و قالب های کناره بر قالب کف مماس می شود و آنها نیز روی سر شمع ها قرار داده می شوند در واقع روی قالب کف تکیه نمی کنند و واضح است که قالب های کناری از دو طرف یه قالب های دال متصل می شوند و چگونگی تعبیه این پشت بند ها به نظر طراح بستگی خواهد داشت. این قالب ها تماما توسط مجموعه جک و قالب رئیسی با کیفیت های بالا عرضه می شوند شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


+ شش = 12