قالب بتن نو چیست ؟

منظور از قالب بتن نو ایجاد یک سازه بتنی بسیار پر کاربرد ، که برای فرم و حالت دادن بتن مورد استفاده قرار میگیرد. بتن تازه در انواع قالب فلزی، چوبی، آجری، پلاستیکی و … ریخته می شود و بعد از گذشت مدت زمان مشخص، قالب به شکل دلخواه در می آید.
قالب های بتنی جایگاه ویژه ای را در طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی دارا می باشند. در ساختمان سازی بتن را می توان به عنوان یک عامل مهم در اتصال دادن بین قطعات دانست. قالب های بتنی با توجه به کیفیت ساخت آن ها و مصالحی که در مرحله ساخت از آن ها استفاده می شود و همچنین ضخامت قالب های تولیدی انواع مختلفی دارند ، برای مثال قالب بتن لبه ۵ ، براساس ابعاد عرضی ۵ سانتی متری (مضرب های عدد ۵) طراحی و ساخته می شوند.دو نوع متداول و پرکاربرد قالب های بتنی ، قالب فلزی بتن لبه ۵ و قالب فلزی بتن لبه ۶ می باشد.
قالب بتن نو لبه 5

ویژگی های قالب بتن نو

قالب بتن نو ، در اندازه های مختلف تولید میشوند. ارتفاع یا طول این قالب ها ۱ ، ۱٫۵ و ۲ متر و عرض آنها ۲۰ ، ۳۰ ، ۴۰ و ۵۰ سانتی متر میباشد. البته لازم به ذکر است که اندازه های گفته شده ،مدل های پر فروش تر و پر کاربردتری نسبت به دیگر اندازه ها (مانند قالب بتن با عرض ۴۵ سانتی متر) هستند . وزن قالب بتن نو به ازای هر قالب ۵۰ درصد ،۲۰ کیلوگرم است. قالب های ۵۰ درصد از جمله قالب های پرفروش و پرکاربرد میباشد . وزن هر یک متر مربع قالب ،۴۰ کیلوگرم میباشد.

برای ساخت و تولید قالب های بتن ، از ورق ۳ میلی متری فولاد مبارکه استفاده میشود . یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت قالب های بتن نو تولید شده از ورق های فولاد مبارکه ،صاف و یکسان بودن سطح ورق آن بدون ذره ای موج است.قالب های بتن ساخته شده از فولاد مبارکه عمر زیادی دارند. سطح صاف و مسطح این قالب ها باعث میشود که نقطه جوش آن خیلی خوب باشد. بدلیل ویژگی های منحصر بفرد ورق های فولاد مبارکه ، قیمت قالب هایی که از فولاد مبارکه ساخته میشود گران تر از قالب های بتنی است که از فولاد غرب ساخته میشود.

قالب فلزی بتن لبه ۵

قالب فلزی بتن لبه ۵ ،از اتصال و جوش خوردن تسمه های مجزا به یکدیگر به وجود می آیند. در فرآیند تولید این نوع قالب، ورق هایی که در ابعاد مشخص بریده شده اند به یکدیگر جوش خورده می شوند و برای ایجاد لبه های آن، به اندازه ۵ یا ۶ سانتی متر از آنها بریده می شود و به اطراف قالب چسبانده می شود. چنانچه تسمه های استفاده شده برای دور قالب عرضشان ۵ سانتی متر باشد ، به آن قالب فلزی بتن لبه ۵ گفته میشود.

کاربرد قالب فلزی بتن

قالب فلزی بتن از مهم ترین قالب هاست که عامل افزایش سرعت و کارایی در اجرای پروژه های مختلف می باشد. بنابراین در پروژه هایی که زمان اجرا اهمیت بسیار زیادی را دارا باشد استفاده از قالب بندی فلزی بتن پیشنهاد می شود. قالب فلزی بتن قابلیت اجرا در انواع اشکال و ابعاد مختلف را دارند. کاربرد این قالب ها در ایجاد سازه و بنا های بتن در صنعت و ساختمان سازی می باشد. قالب فلزی بتن، در پروسه قالب بندی انواع تیر، ستون، دیوار یک طرفه، دو طرفه و … استفاده می شود.

امروزه به دلیل کم شدن اجناس دست دوم و نوسانات بازار ، قالب های نو نسبت به قالب های دست دوم  پرفروش تر و با دوام تر هستند.فروشگاه جک و قالب رئیسی ، با عرضه انواع قالب فلزی بتن لبه ۵ و لبه ۶ ، بصورت نو و دست دوم ، با قیمتی مناسب و کیفیت بالا ، آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز میباشد.

 

قالب بتن لبه 5