داربست مدولار مثلثی

داربست مدولار مثلثی چیست؟
داربست های مثلثی یکی از ساده ترین انواع داربست های مدولار می باشد که دارای کاربرد های ویژه ای می باشد.از مهم ترین کاربرد های این داربست های مثلثی می توان به استفاده از آن ها در مکان هایی که در ارتفاعات بالایی قرار دارند و دسترسی پیدا کردن به آن ها مشکل می باشد، اشاره کرد.
از کاربرد های دیگر این داربست های مثلثی می توان به عنوان زیر سازه در پل ها و … اشاره کرد زیرا این داربست های مثلثی می توانند تا فشار های خیلی بالا را تحمل کنند.
این دسته از داربست ها دارای اشکال مثلثی می باشند که نصب و جمع کردن این داربست ها به حدی آسان می باشد که حتی کارگر های ساده نیز به راحتی می توانند آن ها را جمع کنند یا آن ها را به هم متصل کنند تنها نکته ای که در نصب کردن این داربست ها مهم می باشد به این صورت است که حتما باید دقت کافی را داشته باشید تا زمینی که قصد بتن ریزی در آن را دارید حتما سفت باشد تا داربست به درون زمین فرو نرود.
یکی از فواید این داربست های مثلثی به این صورت می باشد که می توان برای استفاده در کار های مشابه هم بدون این که این داربست های مثلثی را از هم باز کرد با استفاده از جرثقیل جا به جا کرد و در کاهر های مشابه به کار برد. از جزای این دسته از داربست ها می توان به صفحه ی کفی داربست، پیچ تنظیم داربست، فریم ها در ارتفاعات مختلف و …

مزایای استفاده از داربست های مثلثی

از جمله مزایای این داربست های مثلثی می توان به موارد زیر اشاره کرد :
  1. داربست مثلثی بدون این که نیازی به اتصالات اضافی ای داشته باشد به یکدیگر می شوند و به راحتی می توان از آن استفاده کرد.
  2. همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم استفاده از این داربست های مثلثی کار بسیار راحتی می باشد و حتی کارگر های ساده نیز می توانند آن ها را نصب و جمع کنند.
  3. از آن جایی که باز و بسته کردن داربست مثلثی کار بسیار راحتی می باشد و نیازی به آچار های مختلفی ندارد همین دلیل باعث می شود تا سرعت کار بالا رفته و عملکرد بهتری داشت.
  4. وزن فریم های داربست مثلثی پایین می باشد و به راحتی یک شخص می تواند این فریم ها را حمل کرده و جا به جا کند.
  5. در انواع سازه های میزی می توان از داربست مثلثی استفاده کرد.
  6. در پروژه های تجاری که از جک های بسیار بلند استفاده می شد، استفاده از داربست مثلثی بهترین جایگزین می باشد که باعث سهولت در کار شما می شود.
  7. در انواع سازه های مرتفع می توانید از داربست مثلثی استفاده کنید.
  8. توجه داشته باشید که با استفاده از فاصله ای که برای این داربست در نظر می گیرید می توانید تا ۱۴ تن نیز روی آن ها بار قرار داد.
  9. و ….
مواردی که به آن اشاره کردیم از انواع مزایای استفاده از داربست های مثلثی بود که شما می توانید با استفاده از در نظر گرفتن این مزایا در کاربرد های مورد نظرخود از این دسته از انواع داربست ها استفاده کنید.
استفاده از داربست مثلثی
در حین خرید داربست مورد نظر خود ، باید توجه داشته باشید که این داربست انتخاب شده آیا توانایی تحمل وزن بار به همراه بتن ریزی را دارد یا خیر؟ قیمت داربست های مختلف طبق برخی عوامل متفاوت می باشد، برای مثال در داربست مثلثی مواد سازنده ای که در آن به کار برده شده است باعث شده تا قیمت متفاوتی داشته باشد. البته مورد دیگری که در قیمت این داربست ها می تواند موثر باشد وزن آن ها می باشد.
 باکس این داربست های مثلثی دارای استحکام بالایی می باشد و در اجرای سازه هایی که مساحت کمی دارند می توان از آن ها استفاده کرد. البته در خرید داربست ها باید توجه داشته باشید که دارای درز نباشند زیرا استحکام آن ها پایین می آید.
همان طور که گفتیم این دسته از داربست ها که سازه های موقتی ای می باشند می تواند به عنوان تکیه گاه بخشی از قسمت های ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند . تنها جایی که نمی توان در آن قسمت ها از داربست های مثلثی استفاده کرد در نمای ساختمان ها می باشد زیرا استفاده از این داربست ها در این قسمت گزینه ی مناسبی نمی باشد و توصیه نمی شود.
از نام های دیگر این داربست مثلثی می توان به نام های داربست امگا، داربست اسکافلد، داربست مدولار و … اشاره کرد.
شما می توانید با استفاده از کارشناسان برجسته ی شرکت جک و قالب رئیسی بهترین و مناسب ترین داربست های مورد نیاز خود را برای استفاده در مکان های مختلف انتخاب کرده و خرید کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


− دو = 6