جک ۴.۵ متری صنعت یدک سنگین

جک ۴.۵ متری صنعت یدک سنگین

تاکنون شده که به یک ساختمان خیره شوید و درباره ی انواع تجهیزات و شیوه ی ساخت و ساز آن فکر کنید ؟ همه ی ما خوب می دانیم که که برای ساخت یک ساختمان و برج  باید به نکات بسیار زیادی در زمینه ی مهندسی ، ایمنی و کیفیت و جنس مصالحی که به کار می بریم توجه کنیم و از همه مهم تر این است که باید ابزار یراقی که به کار می بریم بسیار با کیفیت و ایمن باشند تا جان مهندسین و کارگرانی که دائما در ساختمان مشغول به کار هستند حفظ شود و اتفاقی برای آن ها نیفتد .
اما سوال این جاست که برای هرچیزی که ساخته می شود چه ابزاری لازم است و باید آن را از کجا تهیه کرد که جنسی با کیفیت و مرغوب داشته باشد تا بتواند ایمن و سلامت باشد ؟
به طور مثال برای ساخت یک سقف ما نیاز به یک جک سقفی داریم که البته جک های سقفی انواعی دارند که برای هر ارتفاع یک نوع از آن ها به کار می رود ؛ به طور مثال یک نوع جک ۴٫۵ متری وجود دارد که دقیقا برای این ارتفاع استفاده می شود و جزو اندازه های استاندارد نیز می باشد .
ما در این مقاله قصد داریم راجب جک های سقفی به خصوص جک سقفی ۴٫۵ متری صنعت یدک سنگین صحبت کنیم و قطعا اگر این مقاله را تا انتها بخوانید به اطلاعات خوبی راجب این نوع ابزار خواهید رسید .

 جک سقفی چیست و کاربرد های آن چیست ؟

برای اجرا و ساخت انواع سقف ها و راه پله های بتنی  _ تیرچه بلوک ، یونولیت ، دال و کرومیت و … _ جک های سقفی مورد استفاده قرار می گیرد . جک ها در اندازه های استاندارد ۳ ، ۳٫۵ ، ۴، ۴٫۵ و ۵ ساخته می شوند و اگر کسی اندازه ی دیگر بخواهد باید سفارش دهد زیرا اندازه هایی که استاندارد نیستند فقط سفارشی ساخته می شوند . استفاده از جک سقفی ۴ و ۴٫۵ متری کاربرد بیشتری دارد و بیشترین خرید و فروش جک ها در این اندازه است .
کاربرد اصلی این وسیله نگه داری سقف به صورت موقتی می باشد ؛ ولی توجه کنید که مهمترین ویژگی ای که یک جک سقفی باید داشته باشد جنس و کیفیت آن است زیرا باید بتواند فشار و بار سقف را تحمل کند و همچنین توانایی این را داشته باشد که به راحتی در زمین های نا هموار و متزلزل مقامت کند و راحت قرار بگیرد ، یعنی به گونه ای باشد که جک به درون زمین فرو نرود و مشکلاتی را به همراه نیاورد ؛ و همین عامل باعث می شود تا مجموعه ای که از آن خریداری می کنیم بسیار مهم باشد و باید دقت کنیم که مجموعه ای حرفه ای و کار بلد باشد که اجناسی با کیفیت و مرغوب ارائه دهد تا کار ساخت و ساز به زاحتی هرچه تمام تر انجام شود و همچنین ایمن و سالم نیز باشد .

بهترین جک ۴.۵ متری صنعت یدک سنگین در جک و قالب رئیسی

همانگونه که گفتیم برای اجرای سقف هایی مانند تیرچه بلوک ، یونولیت ، عرشه بتنی و سبک و … باید این سقف ها را به طور موقتی با یک وسیله نگهداری کرد . وسیله ای که بهترین و مناسب ترین ابزار به حساب می آید جک سقفی است و این جک سقفی با اسامی مختلفی مانند جک فلزی ، جک تلسکوپی و شمع فلزی نیز شناخته می شود و همچنین جک ها در اندازه های مختلف ۳ تا پنج متر ساخته می شوند ، که بر اساس کمترین ارتفاع که در هنگام بسته بودن آن است و بیشترین ارتفاع که در هنگام باز بودن می باشد و همچنین قطر لوله و ضخامت ها دارای تحمل بار متفاوتی است . یکی از پر کاربرد ترین جک ها جک ۴٫۵ متری صنعت یدک سنگین است . البته باید گفت که با توجه به مهره ی تعبیه شده در وسط هر جک می توان ارتفاع آن را به اندازه ی دلخواه ( بین کمترین و بیشترینی که دارد ) در آورد .
برای این که ارتفاع جک ها را تغییر و تنظیم کنید می توان از پین فنر دار که در سوراخ جک جای می گیرد استفاده شود .
با تمام این صحبت ها و نتیجه گیری ها باید دقت کنید که از کجا برای ساخت و ساز خود ابزاری همچون جک های سقفی که این اندازه با اهمیت هستند را تهیه کنید ؛ و بهترین مجموعه جک و قالب رئیسی با سالیان طولانی سابقه و ضمانت کلا است .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


شش × = 54