فروش اسکافل مثلثی | اسکافلد نو و دست دوم

اسکافل و کاربرد آن

اسکافل چیست؟برای آگهی از این سوال لطفا این مقاله را مطالعه نمایید.از گذشته تا به امروز ساخت وساز یکی از مهمترین و کاربردی ترین بخش از زندگی انسان بوده است.چون انسان به وجود ساخت وساز ها نیاز دارد.مثلا خانه ،شرکت،مساجد،فروشگاه و… این صنعت ازگذشته تا به امروز میان انسان ها مرسوم بوده است و تاکنون پیشرفت زیادی کرده است.

بعد از انقلاب صنعتی نیاز به محصولات و وسایلی که باعث سرعت بخشیدن به کار می شد دو چندان شد و همیشه انسان چیزهای جدیدی می ساخت که به کمک اش می آمد .

 یکی از ابزار هایی که انسان در چند دهه اخیر از آن استفاده می کرد داربست بوده است که بعد از گذشتن سال های متمادی انسان تصمیم گرفت آن را بهبود بخشد و بر کیفیت آن بیافزاید که امروزه نمونه پیشرفته آن را به نام اسکافلد میشناسیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

Scuffeld در معنای لغوی به معنای داربست و گاهی به معنای لوله نیزهست.این ابزار کاربردی در ساختن اماکن بسیار کاربردی است و حتی در کار های صنعتی نظیر پل سازی،ساخت کارگاه،ساخت فروشگاه ها و… بسیار کاربردی است.

اسکافلد به منظور سهولت در متصل کردن قطعات به یکدیگر و نیاز نبودن به نیروی کار ماهر و متخصص زیاد در ساخت وساز و همچنین قیمت مقرون به صرفه بسیار استفاده می شود اما دلیل اصلی استفاده از این وسیله پایداری بسیارزیاد این وسیله در داشتن تعادل و ایمنی و حفظ جان کارگران است.

اسکافلد گاهی اوقت برای ساخت وساز های بیرونی استفاده می شود مثل آجر کاری،نما کاری و …. که نشان دهنده اهمیت زیاد این محصول در ساخت وساز می باشد.اسکافلد انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

اسکافل دست دوم در اصفهان | خرید و فروش اسکافلمشخصات انواع اسکافل استاندارد

اسکافلد ها بسیار شبیه به هم هستند و تقریبا کارایی یکسانی دارند ولی برخی برای انجام کارهایی با وزن سبک و بعضی با وزن سنگین مناسب اند. اسکافلد در کل به ۲ دسته کلی تقسیم می شود:

  • اسکافلد مثلثی : این نوع از اسکافلد مرسوم ترین و پر مصرف ترین نوع اسکافلد بوده است و معمولا این نوع در بیشتر سازه استفاده می شود،این ابزار پر کاربرد را می توان دربیشتر کارهای معمولی و متوسط مشاهده کرد این اسکافلد برای کارهای سبک و نیمه سنگین مناسب است و این به این دلیل است که لوله های آن مایل هستند و فاصله زیادی با هم ندارند و شکل آن شبیه داربست های سنتی و قدیمی است ،همچنین این وسیله در ارتفاع بالا به علت تعادل ویژه ای که دارد نیز قابل استفاده است مثلا در ساخت  پل،مناره،گنبد مسجد و… . این ابزار تحمل بار تا ۱۴ تن بر متر مربع را دارا می باشد.داربست مدولار مثلثی به علت جا به جایی راحت و هزینه مناسب بیشتر از پسرعموی خود یعنی اسکافلد چکشی ستاره ای استفاده می شود.

  • اسکافلد چکشی یا ستاره ای : این ابزار را که اصطلاحا داربست مدولار چکشی هم میگویند نسبت به توع مثلثی خود از محبوبیت کمتری برخوردار است ولی کارایی بیشتری دارد یعنی علاوه بر محاسن اسکافلد قبلی جای کمتری را اشغال می کند ولی در هر متر مربع توانایی تحمل ۷ تن بار وفشار را دارد.برای بستن این اسکافلد نیازی به پیچ و مهره نیست و یک کارگر ساده نیز می تواند آن را به راحتی نصب ومونتاژ کند،این ابزار نسبت به نوع قبلی خود از قیمت بیشتری برخوردار است.

اسکافل از چه قطعاتی تشکیل شده است

اسکافلد اجزا و قطعات خاصی ندارد ولی یکسری ابزارها و پیش نیاز ها را احتیاج دارد که برای نصب و اتصال ضروری است همچنین در هر نوع اقلام مورد نیاز با هم تفاوت دارند هرچند باهم شباهت هایی نیز دارند و همچنین در نصب و مونتاژ هم با یکدیگرفرق هایی دارند ولی از نظر کار کرد هردو بسیار خوب هستند.اجزای  تشکیل دهنده اسکافلد مثلثی عبارت اند از :

  • صفحه کفی
  • پیچ تنظیم یا همان سرجک
  • میله مهار افقی و مایل
  • پین های داربست
  • لوله ۵ و لوله ۳٫۸
  • بست
  • پاشنه

قطعات تشکیل دهنده اسکافلاجزای تشکیل دهنده اسکافلد چکشی یا ستاره ای

  • عضوهای عمودی
  • پیچ تنظیم
  • کفشک قابل ریگلاژ
  • مهار های افقی

کیفیت این اجناس بسیار مهم است چون در حال کار کردن در کار ساخت وساز هستید باید جنس مطلوب آن را تهیه کنید از بروز خسارت و صدمات جلوگیری کرد پس با این رویه باید قطعات و اوازم مورد نیاز خود را از کارگاه های مطلوب و با سابقه در این حیطه ی کاری تهیه کرد.

شاید خیلی ها به علت قیمت این قطعات خواهان خرید این وسیله نباشند ولی ما به آن ها پیشنهاد می کنیم که این قطعات و وسایل را به صورت دست دوم تهیه نمایند. برای اطلاعات بیشتر به انتهای مطالب مراجعه نمایید.

این قطعات در عین اسم های عجیبی که دارند به راحتی قابل استفاده و قابل تنظیم هستند برای اتصال قطعات و مونتاژ آن ها کارفرمایان می توانند حتی از یک کارگر ساده استفاده کنند و از این نظر هزینه ی کمتری باید پرداخت کنند که این اتفاق برای آن ها خیلی خوب است.

نحوه اتصال قطعات اسکافل

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید باید ابتدا موقعیت مکانی جایی را که میخواهید درآن جا مونتاژ را انجام دهید بسنجید و برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. باید به یاد داشت در زمان نصب و اتصال دادن قطعات به یک دیگر زمینی که برای آن انتخاب می کنیم سست و ناهموار نباشد چون بعدا در هنگام بتن ریزی به داخل زمین فرو می رود که می توان در این حالت از تخته های چوبی،فلزی و … در زیر پایه های اسکافلد استفاده کرد.

  2. باید دقت کنید که زیر پایه ها یعنی کفشک باید زمین سفت و محکمی باشد و استحکام بالایی داشته باشد زیرا در غیر این صورت با یک حادثه طبیعی مثل زلزله تمام بنا خراب خوهاد شد اگر این شرایط محیا نبود می توانیید زیر کفشک ها را با یک وسیله مهم پر نمایید یا از تخته استفاده کنیم.

  3. نکته بعدی تراز و صاف بودن زمین است صاف بودن شرط مهمی است چون باعث می شود در ارتفاع زیاد داربست ها باهم تفاوت چندانی نداشته باشند در صورت امکان نداشتن این قضیه می توان از سرجک قابل ریگلاژ استفاده نمود.

اسکافل مثلثی

اسکافل مثلثی به راحتی و بدون نیاز به پیچ و مهره قابل اتصال هستند وهمان طور که گفتیم حتی یک کارگر ساده نیز می تواند این کار را انجام دهد.برای این کار لوله هایی که انتخاب می کنیم باید بدون درز و سوراخ باشند تا مقاومت کافی را داشته باشند در غیر این صورت استاندارد نیستند

حالا باید لوله ها را با بست داربست به یکدیگر متصل کنید بست ها باعث تقویت و استحکام لوله ها می شوند.حال باید چهارعدد پاشنه به صورت مربع در زمین قرار بدهیم و حالا یک لوله به صورت مایل در بین آن ها بگذاریم و برای تنظیم و میزان کردن از چهار عدد پیچ تنطیم استفاده کنیم.

بهتر است اسکافلد با حالتی به شکل مربع طول هر ضلع آن ۱۲۰ سانتی متر و ارتفاعش ۱۰۰ سانتی متر می باشد

اسکافلد چکشی یا ستاره ای همان طور که از اسمش پیداست باید با چکش کار کنیم این روش هم به پیچ و مهره نیاز ندارد و قطعات واجزای آن با چکش به  قفل کن به یکدیگر متصل می شوند یا از هم جدا می شوند.

اسکافلد چکشی رابه عنوان نمونه بهینه اسکافلد مثلثی می دانند چون فضای کمتری می گیرند و علت آن طراحی بینظیر است چون در نحوه اتصال آن تفاوت زیادی نسبت به اسکافلد مثلثی دارد.

خرید و فروش اسکافلد دست دوم

اگر کسی تصمیم به خرید یا فروش این وسیله داشته باشد باید  جنس ،نوع و تمام موارد را در نظر داشته باشد  تا در این زمینه موفق باشد.

با توجه به تعاریفی که از این ابزار پر کاربرد کردیم عده ای شاید تصمیم به خرید آن گرفته باشند.اما باید این را نیز در نظر داشته باشیم حتی با وجود مقرون به صرفه بودن قیمت اسکافلد ها باز هم باید هزینه نسبتا زیادی پرداخت کنید.هرچند ارزشش را دارد ولی باید به توان مالی نیز نگاه کرد.شاید عده ای از این کار منصرف شوند.ولی ما به شما راه بهتری را نشان می دهیم.شما می توانیید اسکافلد مورد نیاز خود را به صورت دست دوم از ما خرید کنید.برای خرید میتوانید با ین شماره تماس حاصل فرمایید ۰۹۱۳۱۱۷۷۰۴۲

اگر شما قصد فروش اسکافلد های خود را دارید می توانید با شماره ما تماس گرفته و ما آن را با قیمت مناسب از شما خریداریم.

16 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


دو − 1 =