داربست مدولار چکشی

داربست مدولار چکشی

داربست مدولار چکشی چیست؟

داربست ها از جمله وسایلی می باشند که از گذشته تا کنون در اختیار انسان ها بوده اند و انواع آن ها برای کار های خاصی کاربرد دارند. استفاده ی معمول از این داربست ها به عنوان تکیه گاه های محکم بری دسترسی به قسمت های مختلف ساختمان می باشد. همان طور گفتیم دارای انواع مختلفی از داربست ها مانند چکشی، مثلثی و … هستیم که در این قسمت قصد داریم به بررسی داربست های چکشی بپردازیم.
داربست های مدولار چکشی تشکیل شده از پایه های عمودی و افقی می باشد که معمولا طول آن ها بین ۱ تا ۳ سانتی متر می باشد. ارتفاع این داربست را با استفاده از وسیله ای به نام سرجک های قابل رگلاژ می توان تغییر داد و هم چنین توسط همین سرجک ها نیز به یکدیگر متصل می شوند که با استفاده از کم و زیاد کردن این پایه ها می توان اسکافل چکشی را برای ارتفاعات مختلف استفاده کرد. برای ارتفاعات مختلف و هم چنین برای برخی پروژه ها مانند ساخت پل بهتر است از داربست چکشی استفاده کرد زیرا به خاطر یکپارچگی ای که دارند دارای مقاومت بالاتری نسبت به دیگر داربست ها می باشند و همین یکپارچگی باعث شده تا در حین بتن ریزی داربست های چکشی لرزش کمتری داشته باشند.
شما با استفاده از این داربست ها هم سرعت بیشتری به پروژه های خود خواهید بخشید هم چنین با استفاده از آن کارگر ها راحت تر می توانند بالا بروند یا پایین بیایند.
از داربست های چکشی می توان به پر فروش ترین بودن در میان دیگر داربست ها اشاره کرد.

مزایای استفاده از اسکافل چکشی

هر داربست برای خود دارای مزایای خاصی می باشد ولی یکی از مزایایی که داربست چکشی دارد و آن را نسبت به دیگر داربست ها متمایز کرده خاصیت انعطاف پذیری آن با توجه به نوع چینش برای سازه های متفاوت می باشد.
از دیگر مزایای این داربست می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  1. به خاطر وزن بسیار پایینی که دارند به راحتی می توان این داربست ها را جا به جا کرد.
  2. برای سر هم کردن این دسته از داربست ها نیاز به مهارت خاصی نیست و به راحتی می توان آن ها را به هم وصل کرد.
  3. به هم وصل کردن و جدا کردن این داربست ها از هم کار آسانی می باشد.
  4. داربست مدولار چکشی به صورت یکپارچه می باشد.
  5. در تمام سطوح مختلف و هم چنین در انواع سقف بندی های قوس دار و غیر هموار کاربرد دارند.
  6. برای باز و بسته کردن داربست های چکشی نیازی به تجهیزات خاصی نیست.
  7. با استفاده از داربست های چکشی در حین بتن ریزی لرزش کمتری نسبت به سایر داربست ها حس خواهید کرد.
  8. شما می توانید با توجه به بار وارده به داربست سایز و اندازه ی آن را تغییر دهید و هیچ استانداردی برای بستن و سرهم کردن این داربست ها وجود ندارد..
تمام نکاتی که گفته شد به علاوه ی سایر نکات موجود می تواند از مزایای داربست های چکشی باشد. حال شما باید توجه داشته باشید که استفاده از این اطلاعات تصمیم بر این بگیرید که از کدام داربست ها استفاده کنید.

کاربرد داربست مدولار چکشی

از نظر کاربردی داربست های چکشی می توانند بسیار شبیه به داربست های مثلثی باشند اما در این میان دارای تفاوت هایی نیز می باشند. با توجه به مزایایی که از داربست های چکشی نام بردیم می توان دریافت که چقدر این داربست ها می توانند پرکاربرد باشند. با استفاده از این اسکافل چکشی چون به راحتی می توانید آن ها را به هم متصل یا از هم جدا کنید و برای این کار نیاز به تبحر خاصی نمی باشد، به همین دلیل می توانید سرعت عمل بالا تری در انجام کار های خود داشته باشید و هم چنین علاوه بر سرعت عمل کیفیت کار بالاتری نیز خواهید داشت.
با استفاده از اسکافل چکشی امنیت کارگران خود را تضمین خواهید کرد. همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم در محل هایی که دارای سقف های ناهموار و هم چنین دارای سطوح نا مناسبی است به راحتی می توان از داربست های چکشی استفاده کرد.
برای استفاده در نمای ساختمان ها، استفاده در تاسیسات مختلف پالایشگاه ها، برای استفاده در ارتفاعات بدون هیچ محدودیتی شما می توانید از دربست چکشی استفاده کنید.
از دیگر کاربرد های این براکت و داربست مدولار چکشی می توان به استفاده در پروژه های مختلف عمرانی، برای استفاده در قالب برداری ها، برای تراز کردن زیر سازی ها، از آن جایی که دارای مقاومت بسیار بالایی هستند می توان در ساخت ساز پل ها از آن ها استفاده کرد و … اشاره کرد.
قسمت مهار های افقی این براکت و داربست چکشی را می توانید با استفاده از ضربه ی ساده ی چکش انجام دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


− شش = 3