وسایل بتن ریزی و قالب بندی

وسایل بتن ریزی و قالب بندی

ساخت و ساز از بهترین هنرهایی است که انسان آن را طی قرن ها آموخته است و در طی این مدت انسان از ابزارآلات مختلفی برای راحتی و تسریع در کار خود استفاده کرده است این وسایل در طول این سال ها بارها و بارها تغییر کرده است و پیشرفته تر از قبل شده است.

با گذشت زمان شیوه ی ساخت وساز و همچنین مواد اولیه مصرفی تغییر کردند و دستخوش تغییرات بسیار زیادی شدند. در مورد جدیدترین تغییراتی که به وجود آمد استفاده از بتن برای بتن ریزی سازه ها بود، از فواید بتن قیمت پایین آن ، حمل آسان و استحکام بالا می توان نام برد.برای بتن ریزی سازه ها به یکسری تجهیزات و دستگاه ها نیاز داریم که هر کدام در جاهای مختلفی به کار می آیند. در ادامه به یکسری از این تجهیزات خواهیم پرداخت.

یکی از مهم ترین وسایل برای بتن ریزی قالب ها هستند که انواع و اقسام مختلفی دارند این قالب ها به طور کلی به چند دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • قالب فلزی بتن : این قالب بتن ریزی همان طور که از نامش پیداست از فلزات تشکیل شده است و اکثرا از فولاد ساخته می شود.

به راحتی مونتاژ می شوند ، مقاومت بسیار بالایی دارند ، دربرابر حرارت مقاوم است.با توجه به دیگر قالب ها قیمت نسبتا بالایی دارد.

در کل قالب بسیار خوبی است.

  • قالب آجری: برای درست کردن این قالب به گود برداری نیاز ندارید ، به راحتی و با سرعت بالا می توانید آن را کار بگذارید ، قیمت پایینی دارد. از معایب آن می توان به این اشاره کرد که تنها یکبار قابل استفاده است و نمی توان شکل آن را تغییر داد.

  • قالب چوبی : از چوب و میخ یا پیچ تشکیل شده است ، این ابزار بتن ریزی مقاومت بالایی دارد ، وزن پایینی دارد ، هزینه ی آن پایین است . از عیب های آن این است که در برابر آتش سوزی مقاوم نیستند و بعد از چند بار استفاده مکرر معمولا خراب می شوند.

  • قالب لغزنده: همان طور که از نامش پیداست قابل حرکت است و اکثرا هیدرولیکی هستند. از آن ها در ارتفاع بالا یا در سطوح افقی استفاده می شود.

  • قالب از جنس مواد شیمیایی: جنس این نوع قالب از پلاستیک ، فایبر گلاس و در کل مواد شیمیایی است. بسیار سبک است و نفوذ ناپذیر است.

  • قالب ماندگار: جزئی از سازه می شوند و هیچ گاه نمی توان آن ها را جابه جا کرد.

مزایای استفاده از قالب بندی ساختمانی

اگر شما یک مهندس یا کارفرما باشید و قصد داشته باشید یک ساختمان یا سازه با جدید ترین استاندارد های روز و با بهترین کیفیت ممکن را بسازید باید از جدید ترین و بهترین تجهیزات ساختمانی استفاده کنید.

این مسئله برای بتن ریزی نیز صدق می کند و شما باید حتما از جدید ترین و بهترین قالب بندی های موجود در بازار استفاده کند.

هر کدام از قالب بندی ها برای سازه های مخصوص به خود کارایی دارند و بهتر است در همان  قسمت استفاده شوند. هم اکنون قصد داریم کاربرد معروف ترین قالب های بتن ریزی را بررسی کنیم:

قالب بندی فلزی: این قالب بند برای سازه و ساختمان های متوسط و بزرگ استفاده می شود.

قالب چوبی: این قالب بند برای ساختمان های کوچک و متوسط کارایی دارد.

قالب آجری: از این ابزار بتن ریزی در سازه ها و ساختمان های معمولی (بیشتر اوقات خانه ها) استفاده می شود.

هر کدام از قالب بندها فواید خاص خود را دارند ولی همه ی آن ها هم فواید مشترکی دارند . یکسری از مزایای کلی قالب بند ها عبارتند از:

مونتاژ سریع و راحت: در تمامی قالب بند ها با توجه به ساز و کار راحتی که دارند خیلی سریع و راحت مونتاژ می شوند.

قیمت مقرون به صرفه: شاید بعضی از قالب بندها از بقیه گران تر باشند ولی در مجموع همگی از قیمت خوبی برخوردارند.

خرید وسایل بتن ریزی و قالب بندی

اگر تصمیم به خرید هر گونه از قالب بندها را دارید باید آن را از جای معتبر و خوبی بخرید همچنین برای خرید این وسایل باید به یکسری نکات توجه داشت:

زمان تولید: هر چقدر کالا جدیدتر باشد به خاطر استفاده از استانداردهای دنیا کارایی بیشتری دارد.

کیفیت: این موضوع به جنس کالا و مکان تولید بستگی دارد این نکته برروی قیمت بسیار تاثیر گذار است.

در زمان خرید تنها خود قالب بند ملاک قیمت نیست بلکه قیمت یکسری از اقلام و وسایل همراه نیز محاسبه می شوند این ابزارآلات عبارتند از:

  • گیره
  • گوه
  • واشر
  • پیچ و مهره
  • بولت
  • و…

که معمولا این اقلام به صورت عددی به فروش می رسند.

اگر قصد حتمی خرید دارید می توانید وسایل مورد نظر خود را از شرکت ما (گروه پاسارگاد صنعت ) که یکی از بزرگترین و بهترین شرکت های این حوزه است خریداری فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


+ 8 = شانزده